donderdag 19 mei 2011

Jurk

Naast het scrappen en schilderen, vind ik naaien van kleding ook heel leuk. Jaren geleden heb ik een hele fijne nieuwe naaimachine gekregen en die heeft al heel wat kilometers gemaakt. Met mijn vijftigste verjaardag heb ik van de kinderen een lockmachine gehad. Heel fijn, je kunt er zo mooi mee afwerken. Vorige week ben ik naar de stoffenmarkt geweest en daar staat iedere week een kraam die stoffen vanaf een euro per meter. Ik moet me altijd inhouden, zoveel leuke, maar ook mooie duurdere stoffen. Mijn oog viel op deze mooie glanzende, grijze stof met witte polkatdots. Meteen wist ik dat het een overslagjurk moest worden. Dus, hup, naar de bieb en de knipmode door gebladerd. Jawel, er stond een patroon in van wat ik wilde maken.
Dit is het resultaat:



Leuk met een wit hemdje en een witte legging eronder!!!!
Of......................misschien roze? Aquablauw....?


                         Lieve  groeten,
                                     ♥ ♥ ♥
              Yvonne   

2 opmerkingen:

  1. Oe wat een leuke jurk! Idd met een wit hemdje, erg mooi. Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei knap gemaakt ziet er erg leuk uit Yvonne!
    Ik heb voor onze kids ook veel zelf genaaid en een lockmachine is super (alleen het inrijgen vind ik een ramp!) Eigenlijk maak ik nu niet meer zoveel nu de kids groot zijn of voor mezelf...toch maar weer eens proberen als ik dit zo zie!
    Fijne zondag,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen