zondag 30 januari 2011

Een heerlijk avondje............nachtje!/Luciferdoosjes

Hallo allemaal,

Op 21 januari hebben mijn scrapvriendinnetjes bij mij gegeten.
Dit omdat ik een paar dagen alleen was omdat mijn man in het ziekenhuis lag.
Nu was mijn man gelukkig al eerder thuis dan verwacht, maar Ella en Frences kwamen toch lekker gezellig bij ons. Ook was het de aanleiding de recepten die ik in mijn zelfgemaakte receptenboekje aan het invullen ben.
Nieuwsgierig door mijn "eigen" recepten, heb ik de lady's uitgenodigd. Frences heeft het voorgerecht verzorgd  jummie en Ella het mmmmmmmm toetje.
Daarna weer heerlijk een projectje samen gedaan: Het maken van een ladekastje van luciferdoosjes. En wel tot diep in de nacht. Als wij eenmaal aan het scrappen slaan en niet op de tijd letten, kunnen we gelijk aan het ontbijt beginnen hihihi.
Toch was het kastje nog niet af vandaar nu pas de foto's.






Voorgerecht:

Tacochips met gebraden gehakt, tomatenblokje sen geraspte kaas.
Dit in een vuurvastschaaltje in de oven.

Bij het serveren lekker een klodder creme fraise erbij.
Ziet dat er niet lekker uit? Nou, het was ook heerlijk!

Het hoofdgerecht was als volgt:

Kipfilet gevuld met mozzarella, paprika en gerookte ham.
De kip ingesmeerd met pesto.
Braden  tot er een lekker korstje op de kip zit, daarna blussen met witte wijn.
Lekker laten stoven met een paar teentjes knoflook en zongedroogde tomaten.


Daarbij heerlijke lintpasta en mijn beroemde taccosalade en sichtsalat.



En dan (trommelgeroffel) het toetje van Ella:

Een vanille pudding met fruit en lange vingers.
Om je vingers erbij op te eten.



Wat een heerlijke avond, Ella en Frences: Dank je wel!

Tot de volgende keer,

                             Yvonne



1 opmerking:

  1. Wauw Yvonne, wat is ie mooi geworden. Had hem natuurlijk al bijna af gezien, maar errug leuk!!

    En het eten was verrukkelijk, echt voor herhaling vatbaar zo'n vrijdag eet- en scrapavond!

    Tot gauw weer!
    Liefs Frences

    BeantwoordenVerwijderen