dinsdag 22 februari 2011

Verlangen naar..............



Voorjaar!

Bij het opruimen van mijn hobbykamer kwam ik mevrouw Tulp, Narcis en Krokus tegen.
Ze staan te trappelen om uit de doos te komen en net als ik hebben de dames zin in het voorjaar.
En brrrrrrrr, vandaag is het weer zo koud, hopelijk kan Piet Paulusma, de weerman, ons wat warmer weer geven.


Toen de kinderen nog klein waren, zetten ik altijd een seizoenen-tafel op, met het begin met de wortelkinderen en vrouwtje Dooi. Daarna de bloeiende bloemetjes, vrouwtje schoonmaak, huh, voorjaar. Dan de zomer met de bijen en hun bijenhuisje, het oogstfeest. In herfst de paddenstoelen, het Halloweenfeest. En dan Koning Winter met zijn zilveren staf, de schaatsers op het ijs. Met de kerst komt het zelfgemaakte kerststal op de tafel, ook gemaakt van schapenwol.
En wie weet zet ik dit weer eens op, het is jammer om die mooie spulletjes in de doos te laten zitten.



                                   ♥ ♥ ♥
             Yvonne  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten